finns det någon förlorad generation

råkade av en slump komma in på ett gammalt klipp på youtube som fick mig att titta vidare på diverse gamla program och filmer. har inte fattat förrän nu hur gammal jag faktiskt är, eller kanske snarare vad nostalgi är på riktigt. kommer ihåg när mamma och pappa visade filmer från när de var små och man tyckte att ”herregud vad gammalt och konstigt”, men nu ser snarare mina föräldrars barnprogram exakt ut som de jag kollade på.
antar att jag blev så fast i att kolla vidare eftersom det enda mina aupairbarn kollar på är disney channel, för det mesta filmade, skitdåliga program med barn som har hollywoodlockar och smink redan från 10 bast. idag sitter barn och äter godis och chips framför tvn hela dagarna, hela dagarna utan att lära sig någonting dessutom. våra barnprogram hade iallafall ett syfte, vilket jag ser väldigt tydligt nu när jag kollar tillbaka, som man kanske inte förstod då. många av dem menar jag. självklart att alla inte har någon superseriös mening när det är till barn, men om man har sett dessa program och de som visas på disney channel, så förstår man vad jag menar.
glad att jag inte föddes i en förlorad generation iallafall. ps. ironi













Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

