london, darling

framme i london hej och allt är bra såklart. har långt ifrån stenkoll på allting, snarare helt tvärtom, men det gör såklart ingenting. idag har jag mest suttit och försökt ordna/kolla upp saker med allt från banken till abbonnemang så jag har haft en riktigt rolig dag som ni hör. imorrgon ska jag förmodligen följa med lilla familjen till Woking (tror jag det var) som hon (mamman till barnen) alltid skämtar om är så hemskt fult. precis som detta området. hon är envis med att berätta om hur fult hennes lilla (LILLA, enligt henne) hus är och hur hemskt äckligt och fult det är i området. jag DÖR hela tiden så mysigt det är. traditionella engelska kvarter som man endast ser på filmer. så fint. SÅ FINT. inte ens på film och tv-program tror jag, för de handlar oftast om något helt annat som ska få en att tänka på allt utom miljön. rajt?
det man hör hela dagarna är:

– ”come here, please, daaarling!” med världens trevligaste ton.

och

– ”are you suuure? OF COURSE, i will do it for you, of course darling!”

och

– ”oh it’s loovely, i love it. oh darling!”

det där ”darling” är INGEN överdrift alltså.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

